29 sie 2013

Jak urządzić pracownie krawiecką?

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni, richard avedon
pinspire.com
Dzisiaj zbiór poza szyciowych inspiracji, czyli kilka pomysłów na urządzenie pracowni krawieckiej. Oczywiście nie trzeba mieć pracowni, żeby szyć na maszynie, ale własny, uporządkowany i zorganizowany kąt sprzyja spokojnemu szyciu. Kiedy nie musisz przeszukiwać 30 pudełek w poszukiwaniu zaczepu, lub rzepa szycie staje się dużo przyjemniejsze. Moja pracownia pozostawia jeszcze wiele do życzenia, ze względu na ograniczoną ilość mebli, ale pracuję nad tym ;) Wrzucę zdjęcia, kiedy będzie gotowa, tymczasem zamieszczam kilka inspiracji, podesłanych przez wujka Google. Jeśli macie swoje komentarze piszcie pod spodem, a jeśli chcecie pochwalić się zdjęciami Waszej pracowni prześlijcie je na adres manufakturanamaszynie@gmail.com, wraz z krótkim opisem pracowni oraz imieniem i nazwiskiem, lub pseudonimem. Jeśli nazbiera się kilka inspiracji przedstawię je w osobnym poście :)

Podstawy dobrej pracowni krawieckiej

1. Stół i krzesło - im większy stół tym lepszy, ale jeśli szyjemy dodatki wystarczy normalnego rozmiaru. Grunt, żeby pasował nam wysokością, tak, by dbać o kondycję naszych pleców. Tak samo w kwestii krzesła - dobrze, by było wygodne :) Jeśli jest na kółkach może nam to ułatwić pracę. Przyda się również lampka na wysięgniku.

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
pinspire.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
pinspire.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
pinspire.com

2. Przestrzeń na tkaniny - warto mieć miejsce przeznaczone na tkaniny. Jeśli potrafimy dbać o porządek można je piękne wyeksponować na półkach. Jeśli jednak zachowujemy artystyczny nieład lepiej wsadzić je do oznaczonych lub półprzezroczystych pudełek z zamknięciem. 

http://ikeafamilylivemagazine.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
domoweinspiracjeiplany.blox.pl/

3. Pudełka na dodatki - im mniej ich stoi na stole, tym lepiej :) Grunt, żeby były dobrze opisane, a rzeczy w nich posegregowane. Ja mam cały zbiór ładnych pojemników metalowych, kartonowych, z tkaniny, z których część kupiłam, a część zgromadziłam jako opakowania np. pudełko w kwiaty po czajniku na herbatę :) Oczywiście świetnie sprawdzają się też słoiki, np. na guziki. Wstążki trzymam w pudełeczkach po filmach fotograficznych z dziurką u góry przez którą wystaje kawałek wstążki. 

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
http://pinterest.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
ptibas.blogspot.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
Wogóle to ja chcę takie lamówki!!! :) pcommeplimplim.canalblog.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
Tutorial jak wykonać taki słoiczek tutaj

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
http://pinterest.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
Magnetyczna listwa na nożyczki. pinspire.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
Moja babcia ma taki :) Cudowne wspomnienie z dzieciństwa :) pinspire.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
Dział akcesoria kuchenne IKEA ;) pinspire.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
popkorn.pl


4. Deska do prasowania i żelazko - niezbędne, nawet jeśli szyjesz tylko dodatki. Jest kilka różnych rodzajów desek do prasowania - warto, by Twoja była stabilna, a żelazko miało parę. Poniżej przykład niestandardowy ;)

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni, , nietypowa deska do prasowania
facebook.com

5. Manekin i wieszak na ubrania - manekin nie jest konieczny, zwłaszcza, jeśli szyjesz tylko dodatki, ale jeśli konstruujesz też ubrania warto w niego zainwestować. Jeśli jednak Twoja figura jest niestandardowa, zrób manekin sama. Potrzebujesz starą koszulkę lub sukienkę, szarą taśmę samoprzylepną np. z castoramy, wypełnienie oraz podstawę lampki. Ubierasz t-shirt - ma być dopasowany i Cię opinać, następnie pomocnik owija Cię dokładnie szarą taśmą - kilka warstw, po czym rozcinacie całość, gdy nabierze sztywności, wypełniacie i montujecie do stojaka lampy. W internecie można znaleźć wiele tutoriali, jak to zrobić :) Taki manekin idealnie oddaje Twoje kształty i łatwiej Ci będzie na nim dopasować ubrania. Jeśli szyjesz dużo ubrań możesz zaopatrzyć się w taki wieszak, jak za kulisami pokazów mody :)

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
pinspire.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
http://pinterest.com

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
pinspire.com

Teraz tylko maszyna do szycia i do dzieła! :) Powodzenia w Waszych szyciowych staraniach :) Na koniec taki ładny widoczek :)

sewing space, workspace, workshop, Pracownia krawiecka, jak zorganizować przestrzeń do szycia, niezbędnik krawcowej, storage, przechowywanie w pracowni,
pinspire.com

9 komentarzy:

  1. Bardzo fajne inspiracje. Moja pracownia krawiecka to jest odwieczny problem, ponieważ jestem studentką i niestety nie mam jeszcze swojego stałego kąta. Zawsze przy dobieraniu nowego mieszkania na wynajem muszę patrzeć czy dam rade pomieścić wszystkie swoje graty. Zawsze staram się zorganizować tak żeby nie żyć w wiecznym chaosie, ale i tak wychodzi jak zwykle... Teraz znowu zmieniałam mieszkanie i mam nadzieję, że może teraz się uda:)
    Pozdrawiam ModowaKrawcowa

    OdpowiedzUsuń
  2. inspiracje naprawdę inspirujące. ja muszę zainwestować w kolejne kartony, albo jakąś szafę na materiały, bo już mi się nie mieszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię oglądać wszelkie inspiracje na temat pracowni krawieckich :)) Sama takiej jeszcze nie mam, więc żyję na razie tylko marzeniami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dwóch miesięcy posiadam własną pracownie, dlatego nie ukrywam, że Twój post jest bardzo pomocny.
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah, jak ja bym chciała mieć osobny pokój na pracownię mmmm :) Ale może niedługo się uda ;) Dzięki za inspiracje, jestem strasznym bałaganairzem, więc sposoby na porządki na pewno się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. szukałam inspiracji i trafiłam tutaj. Jestem właśnie w trakcie tworzenia swojej mini pracowni do szycia :) moja mała kraina przyjemności. Bardzo fajne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post! Na szczęście natknęłam się na Twój blog na początku szukania inspiracji:D urządzam właśnie "wielofunkcyjną" pracownię i przyznam że w kilku Twoich postach znalazłam bardzo ważne wskazówki. Wkrótce będę mogła pochwalić się efektami mojej pracy:) Miłego wieczorku http://scandiartstudio.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem w trakcie projektowani awojej mini pracowni. Teraz mam także swoją pracownię, ale podzieloną na pół. Na połowie maluję decoupage, druga połowa służy do szycia. Niestety tkaniny się kurzą, a ja się wkurzam, i nie ma relaksu, jest nerw ;) Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomyślałabym tu również o stosownych regałach do przechowywania tkanin. Poza tym świetny wpis i fajne pomysły. Muszę również pomyśleć nad własną pracownią. Wtedy z pewnością skorzystam z Twoich rad.

    OdpowiedzUsuń