29 lis 2013

Jak uszyć poszewkę na poduszkę wiązaną na troczki - tutorial

Obiecałam i jest! Tutorial jak uszyć poszewkę na poduchę wiązaną na górze na kokardy. Uszyłam poszewkę z granatowej kraty, by pasowała do kompletu z czerwoną, która pokazywałam Wam wcześniej (tutaj). Obydwie wiązane, w kolorach idealnych na Święta :) Jeśli chcecie komuś podarować taką poduchę, lub szukacie dla siebie, składajcie zamówienia na manufaktunamaszynie@gmail.com :)

Do wykonania poszewki na poduszkę o wymiarach 35 x 35 cm potrzebowałam: tkaninę główną o wymiarach 35 x 70 cm (kratka)
  • tkaninę na zakładkę o wymiarach 35 x 22 cm (czerwona)
  • troczki w ilości 4 szt. (ja użyłam wstążek o wymiarach 0,6 cm x 20 cm - tniemy po skosie! wtedy nie powinna się strzępić)

Zależało mi, by tkanina na zakładkę była w jakimś innym kolorze, ale możecie spokojnie wykorzystać tę samą tkaninę. Zaczynamy! :)

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,

1. Podwijamy podwójnie jeden, dłuższy brzeg tkaniny na zakładkę. Następnie przy pomocy szpilek podwijamy podwójnie jedną, krótszą krawędź poszewki, a z drugiej przypinamy tkaninę na zakładkę (prawą stroną do prawej). Nie przyszywamy!

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Podwinięta podwójnie krawędź (ja podwijam do środka tkaniny)

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Przypięcie zakładki prawą stroną do prawej strony tkaniny

2. Przypinamy troczki, tasiemki, czy sznureczki, które posłużą nam do wiązania kokardek. Troczki z tkaniny możecie zrobić jak wiązanie do fartuszków (tutaj) lub zszywając z trzech boków (pozostawiając jeden krótszy) i wywracając na prawą stronę. Pamiętajcie, by je ładnie rozprasować po zszyciu. Użyjcie cienkiej tkaniny. Ja użyłam wstążek :)

Przypinamy dwa troczki pomiędzy warstwą zakładki i poszewki oraz dwa wewnątrz podwinięcia poszewki. Przypięłam je w odstępie 10 cm od brzegu. Pamiętajcie, by ładnie nam się złożyły. 

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Przypiete wstążk

3. Przeszywamy przypięte szwy. Przy szwie podwinięcia wywracamy troczki i przeszywamy drugi raz.

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Gotowe wstążki od strony zakładki

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Przeszyte podwójnie złożenie; Wstążki powinny "wychodzić" na zewnątrz

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Widok od prawej strony poszewki

4. Zszywamy poduszkę  - składamy główną tkaninę prawą stroną i prawej, tak by zakładka wystawała na górze. Zakładamy zakładkę na tkaninę poszewki. Tutorial o szyciu poszewki na zakładkę tutaj. Opis i zdjęcia są bardziej szczegółowe :)

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Prawa strona do prawej, troczki schowane do wewnątrz poszewki. Zakładka wystaje na górze, za chwilę przerzucimy ją na dół poszewki

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,
Zakładka przełożona na tkaninę główną

5. Odcinamy rogi poszewki po skosie, po czym obrębiamy (przeszywamy zygzakiem brzegi, by się nie strzępiły). 

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,

6. Gotowa poszewka po wywróceniu na prawą stronę :)


Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,

Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,

Efekty :)


Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,


Poduchy, jak uszyć, Poszewkę na poduszkę, wiązaną, na troczki, na kokardę, wstążki, tutorial, DIY, na prezent,

5 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się dobór kolorów, a przede wszystkim świetny pomysł na wiązaną poduszkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. poduszki mam dwie! w groszki i w paski, super wyszły! wyglądają pięknie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwal się zdjęciami! :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Super :) jak sama szyję to zawszę chwilę muszę się zastanowić jak przyszyć zakładkę, żeby było jak należy :)

    OdpowiedzUsuń