30 paź 2014

Idzie zima...czyli czy wełna musi drapać?

Dzisiaj w 100% wełniana bluzeczka (tak, drapie ;) ).

Uprzedzam od razu pytanie, jak sprawić, by wełna nie drapała. 

Podobno jednych wełna drapie, innych nie - to kwestia delikatności skóry. Tak naprawdę można próbować to złagodzić, ale najsensowniej po prostu założyć pod spód wełny podkoszulkę, która ochroni skórę przed urazami. Ja dodatkowo zamaczam RĘCZNIE bluzkę lub sweterek w ciepłej wodzie, z dodatkiem szamponu do włosów Shauma Jedwabista pielęgnacja SILK COMB. To nie żadna ukryta reklama. Po prostu próbowałam różnych płynów do płukania, ale nie wiele zmieniły, natomiast ten szampon fajnie ją zmiękczył. 

Jeszcze kilka słów o pielęgnacji swetrów. Nie pierzemy swetrów w wysokiej temperaturze. Większość swetrów dobrej jakości wogóle nie można prać w pralce, a jedynie ręcznie. Jeśli nie wiecie jak, wyprać swój sweter oddajcie, go do zaufanej pralni. Inaczej możecie go skurczyć do drobinki. Dodatkowo NIGDY nie suszymy dobrego swetra na suszarce, wieszając go. Sweter po praniu należy rozłożyć na płasko na ręczniku i pozwolić mu wyschnąć. Inaczej niemiłosiernie go naciągniecie.




2 komentarze:

  1. Ja tam lubię drapiącą wełnę, kiedy jest zimno. Czuję dodatkowe grzanie ;)) A tak serio to wełny nie można płukać w zmiękczających płynach, najlepiej szamponem właśnie, tak jak i jedwab. Ja piorę w pralce programem wełnianym w zimnej wodzie i używam perwolu do wełny i jedwabiu. Na tego nurka się zaczajam, tylko póki co nie mam pomysłu, pewnie dopiero na wiosnę coś mi przyjdzie do głowy ;PPP

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja próbuję się zebrać do uszycia takiej spódnicy i cały czas nie mogę ;) To koło za mną chodzi i chodzi... No i znowu zamiast pójść spać, będę się uparcie wpatrywać w tą Twoją i marzyć o własnej ;)

    OdpowiedzUsuń